جزیره ماورایی آقای ماورا

جزیره ماورایی آقای ماورا

بلاگی برای ماورانویسی
جزیره ماورایی آقای ماورا

جزیره ماورایی آقای ماورا

بلاگی برای ماورانویسی

به خاطر چند لقمه نیمرو

به نام خداوند بخشنده و مهربان


«سال مهارت های رفتاری»


در دنیای مدرن کنونی، نظر به لطف روزگار و عنایت آن بزرگوار والا مقام، لحظه لحظه زندگی خود را سرشار از رفاه اجتماعی همراه با آسایش درونی و بصیرت اقتصادی سپری می‌کنم.

من به عنوان یکی از فرزندان این سرزمین که معتقد است کرامت مملکتش در کمی پایین تر از جاییست که از درون ، اولین محل تغذیه هر بشر است و باید آن را در زیر پوششی مشکی  که ضامن پاکی و نجابت است ، دربسته نگاه داشت تا روزی نصیب جوانی والا شود که حتی به ظاهر هم سر دوستی با ما را ندارد و چه بسا در ذهنش ،ما را در کنار حشرات ؛بدترین مخلوقات خدا بپندارد.

من فرزند این سرزمین هستم و هرچه دارم می گذارم تا بزرگترین ارزش بشریت حفظ شود ، حتی اگر به قیمت نابودی صاحبان کرامت و ارزش ختم شود و به خوبی می دانم که فقط من بصیرت دارم و صلاح همگان در اندیشه من جاری است.


بگذریم چندیست که آن دشمن پست تر از پست که تنها هدفش در این دنیا نابودی کشورم است، به اصطلاح کشورم را تحریم کرده! گرچه هنوز هم معتقدم که تحریم ها اثر ندارد ، اما بی بصیرتی مردم آگاه و توانمند کشورم باعث بروز برخی مشکلات اقتصادی شده و جریانی پدید آمده که با انحرافش جریان اقتصاد را نابود کرده.


من نمی هراسم چون در اندیشه ام راه هایی برای مبارزه با این جریانات دارم ! در این اندیشه ام که چرا به اقتصاد مقاربتی روی نیاوریم؟ بلی اقتصاد مقاربتی! من هم به عنوان یکی از دانشجو های جمهوری مقدس اسلامی ایران ، دخل و خرج خاص خود را دارم. من در روز 7 هزار از پدر بزرگوارم می گیرم و 1500 هم از رییس جمهور محبوب چهارسال پیشم !


به لطف آن پدیده هزاره سوم روزی 1500 هزینه رفت و آمد این جانب می باشد .پول اینترنت را نیز نادیده می گیریم! اکنون من می مانم 5500 و هزار خرج برای هر روز! باید غذایی کم خرج بخورم و چه غذایی کم خرج تر از نیمرو؟؟
گرچه نیمرو نیازمند چاشنی همراه است ، ولی من برای تحقق اقتصاد مقاربتی آن را خشک می خورم و اگر اذیت شدم لیوانی آب می نوشم تا از گلویم پایین رود! بالاخره ما اصحاب دارای بصیرت باید تفاوتی با نا اهلان داشته باشیم!



برای تهیه نیمرو نیازمند سه تخم مرغ و دو نان تافتون یا یک نان بربری هستم! قیمت تخم مرغ ها که مشخص است ولی قیمت نان تقریبا 500 تومان می شود. وای خدای من من توانستم اقتصاد مقاربتی را اجرا کنم و یک غذای ارزان تهیه کنم! اما وقتی وارد عمل می شوم متوجه اتفاقات دیگری می شوم و با بینش والای خودم آن را به صورتی جدولی در می آورم برای شما ضمیمه وبلاگم می کنم.


هزینه تهیه نیمرو (بر حسب تومان)

تخم مرغ

750

نان

500

روغن

150

گاز

75

آب برای شستن ظروف و دست ها

50

صابون جهت شستن دست ها

25

کیسه زباله برای پوست تخم مرغ ها

10

ریکا جهت شستن ظروف

2.75

یک دانه چوب کبریت

2

مقدار نمک لازم

2

استعلاک کفش و لباس جهت رفتن به فروشگاه

1

هزینه مسواک و خمیردندان

1

برق

0.5

جمع

1569.25

نظرات 2 + ارسال نظر
ژانگولر جمعه 3 خرداد 1392 ساعت 11:56 ق.ظ

جالب بود متن
و سخت !
تازه خوب حساب کردی وگرنه بیشتر از این میشد

اقلیدس پنج‌شنبه 9 خرداد 1392 ساعت 09:45 ب.ظ

see the link below :
http://www.persianmemories.com/prints/immortal.html

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد