جزیره ماورایی آقای ماورا

جزیره ماورایی آقای ماورا

بلاگی برای ماورانویسی
جزیره ماورایی آقای ماورا

جزیره ماورایی آقای ماورا

بلاگی برای ماورانویسی

چگونه ماهر رفتاری شویم ؟

به نام خداوند بخشنده و مهربان


« سال مهارت های رفتاری »


احتمالا برای شما خوانندگان وبلاگ سوالی پیش آمده که جریان این مهارت های رفتاری که بالای هر مطلب می نویسم چیه ؟ تصمیم گرفتم پس از گذشت 10 ماه از این ماجرا رونمایی کنم و مطالبی روم ضمیمه این رونمایی بکنم که شاید به دردتون بخوره و شاید هم نخوره ! ولی خوندنش خالی از ضرر نیست .


از سال 1391 تصمیم گرفتم در ابتدای سال برای اون سال نامگذاری کنم و مسیر خودم رو بر اساس اون هدف مشخص کنم . اینکه اون نام چجوری انتخاب میشه ،به نیاز های سال قبل و مهمترین کارهایی که حس می کنم باید انجام بدم بستگی داره . در سال 1391 این نام به صورت غیر رسمی بود ولی مبنای اون سال « پرهیز از خجالت و کنترل خرج » بود . بنابر دلایلی که در روند زندگی من وجود داشت ، دو عمل خجالت کشیدن ( مخصوصا از جنس مخالف ) و ولخرجی زیاد باعث ناراحتی و اختلال در زندگی روزمره من شده بود.

 

ادامه مطلب ...

ستاره غریبه

به نام خداوند بخشنده و مهربان


« سال مهارت های رفتاری »


شادی ها را ورق می زنم و بهت زده به آسمانی خیره می شوم که در آن ستاره هستم ; ستاره ای غریبه ! ستاره ای با تنهایی بی نهایت ! ستاره ای که نیمسوز شده است و گویی مهتابیست متصل به فاز در اتاقی که تاریکی مطلق را طلب می کند. عده ای گول چشمک زدنم را می خورند بی آن که بدانند دیگران نول مرا با فازم جابه جا کرده اند .


 شب ها را به امید فردای موفق می گذرانم و فردا را به ذوق رسیدن شب سپری می کنم تا دوباره بتوانم به فردایی موفق بیاندیشم . در ابتدای خطی هستم که به انتها رسیده است . حرف دارم برایت تا یلدای بلند را کوتاه کنیم و از اشک هایت لبخند بسازم  . آری ! واژه بسیار است و تو را طلب می کند . واژه ها طلب وجودی را دارند که از ریشه وجود ندارد اما جوانه وجودش روشنی بخش قلب خسته ام است .



 
ادامه مطلب ...

مارکوی وکیل

به نام خداوند بخشنده و مهربان


« سال مهارت های رفتاری »


متهم را به جرم قتل به نزد قاضی می آورند و وکیل مدافع قاضی را قانع می کند که قاتل خود مقتول است .


صبح است تا لحظاتی دیگر مجرم در دادگاهی رسمی حکم خود را می گیرد. مجرم برای خود به سراغ یکی از وکلای کار کشته این امر رفته است ; مارکوپولو کسی که بوده است ، دیده است ، می داند . خبر نگاران صفوف خود را برپا کرده اند . متهم و مارکو در راه ورود به دادگاه هستند . خبرنگاران یکی پس از دیگری سوالات خود را مطرح می کنند :


- انگیزه شما از قتل چی بوده ؟

- آقای مارکو شما چه ایده ای برای دفاع از موکلتون دارید ؟

- چرا شما پس از قتل متواری نشدید ؟


و هزاران سوال دیگر ...


همهمه ای در دادگاه به پا است و ناگهان قاضی به جایگاه می آید و با قند شکن چند ضربه به میز می کوبد . سکوت همه جا را فرا می گیرد. قاضی رو به متهم می کند و از او می پرسد : « شما رو به جرم قتل اینجا آوردن ! آیا درسته ؟ »


مارکو زود تر از متهم روبه قاضی می کند و می گوید : جناب قاضی وقتی شما نبودی ، ندیدی و نمیدونی به استناد به کدوم مدرک می گی که ایشون مرتکب قتل شدن ؟


وکیل مقتول که از این گفته مارکو به خشم می آید و به او می گوید : مگه شما بودی ، دیدی و میدونی که میگی متهم مرتکب قتل نشده ؟


مارکو در جواب می گوید : بله ! من بودم ، دیدم و می دونم .


وکیل مقتول : پس اگه شما بودید ، دیدید و می دونید ، بگید که چه کسی عزیز ما رو کشته ؟


مارکو: من از کجا بدونم که چه کسی عزیزتون رو کشته ؟ وقتی که اونجا نبودم ، ندیدیم ، نمی دونم ؟


وکیل مقتول : پس از کجا می دونید که موکلتون عزیز ما رو نکشته ؟

مارکو : چون من بودم ، دیدم و می دونم که موکلم کسی رو نکشته !

- شما دارید دو پهلو صحبت می کنید ! تمام شواهد نشون از این دارن که موکلتون قاتل هستش !


- اصلا امکان قتل توسط موکل من وجود نداره چون ساختار های روز اجازه این کارو بهش نمیده !


- شما دارید بی دلیل از موکلتون دفاع می کنید.


-دلیل ؟ دلیلی بالاتر از این می خواهید که من بودم ، دیدم و می دونم ؟


- پس چه توجیهی برای شواهد دارید ؟


- متاسفانه شما اطلاعات کافی در این زمینه ندارید


- این که نشد جواب قانع کننده


- اصلا موکل من نه تنها قاتل نیست بلکه شاید مقتول هم باشد !


- چرا ؟


- چون بنده بودم ، دیدم و میدونم !


همه حضار منتظر رای قاضی هستند...


قاضی : بنده به استناد به ماده هشتم قانون اساسی ، بند 13 که اگر وکیل متهم بوده باشد ، دیده باشد و بداند ; متهم را تبرعه می کنم و مقتول را به جرم قتل بازداشت می کنم :D

وداع شیرین جزیره با قلیان ها

به نام خداوند بخشنده و مهربان


« سال مهارت های رفتاری »


در راستای مصوبه جزیره برف فیلم در تاریخ 6 دی 1392 در راستای تحقق بخشیدن به مهارت های رفتاری ، کشیدن قلیان در جزیره برف فیلم برای همیشه ممنوع اعلام شد.



طبق تبصره 2 این قانون کشیدن قلیان فقط در برخی شرایط خاص که نوع خاص بودن آن را فضا و محیط تعینن می کند ، جایز است. شرایط خاص شامل حضور دوستان نخواهد شد .


 همچنین در یکی دیگر از طرح های تحقق بخشیدن به مهارت های رفتاری ، مصوبه جلوگیری از غیبت کردن در جزیره در دست بررسی است و در صورت یافتن محترمانه ترین راهکار جلوگیری از غیبت ، آن نیز اجرایی خواهد شد.


کشیدن سیگار نیز تحت هر شرایطی در جزیره ممنوع می باشد و به هیچ وجه شامل شرایط خاص نمی شود . سیگار کشیدن در کوچه ای که به جزیره ختم می شود نیز توسط دوستان جزیره ای ممنوع می باشد.

برترین های آذر 92


به نام خداوند بخشنده و مهربان


« سال مهارت های رفتاری »


این ماه هم همانند ماه های گذشته ، برترین ها معرفی شدند. این اتفاق در حالی افتاد که ماوراء دچار تحولات احساسی شدید شده و همچنین نحوه معرفی نیز فرق کرده است.


لیست بهترین ها در ادامه مطلب می باشد

 

ادامه مطلب ...