جزیره ماورایی آقای ماورا

جزیره ماورایی آقای ماورا

بلاگی برای ماورانویسی
جزیره ماورایی آقای ماورا

جزیره ماورایی آقای ماورا

بلاگی برای ماورانویسی

سوال علم و فرهنگی

به نام خالق هستی


« سال خوش صحبتی و استقلال مالی »



من امشب رفتم تو انجمن بچه های کنکوری کاردانی به کارشناسی و ازشون یک سوال پرسیدم . اما نحوه مطرح کردن سوالام و شکلک هاش جالبه گفتم بذارمش تا شما هم بخونیدش



یک سوالی دارم خواستم بدونم واسه قبول شدن تو علم و فرهنگ danesh (ناپیوسته کامپیوتر krn: ) حداقل درصد هایی که باید زد حدودا چنده ؟ درضمن من خیلی روی دروس عمومی و ریاضیات تسلط ندارم dan ولی تسلطم روی مدار و تخصصی نرم افزار زیاده amuz:
در کل خواستم بدونم با حداقل چند درصد میشه علم و فرهنگ قبول شد rooz

مرسی از همتون cuf:

چه تو در نظر آیی چه نیایی

به نام خالق هستی


« سال خوش صحبتی و استقلال اقتصادی »


از تو توقع دارند . می خواهند که برترین باشی ! می خواهند کامل ترین باشی در صورتی که نمی دانند تو جایزالخطایی و جایزه خطایت را خودشان می دهند . به هر طریقی دلت را می شکنند و خواهان دریا بودن دلت هستند .  اشکالی ندارد تو افسوس مخور ! اینان هنوز جایزه خطایشان را نگرفته اند .


هنوز راه را نیافته ای در جاده ای یک طرفه که سرتاسر مسیر دلتنگیست و مقصد به جدایی ختم می شود . حتی قدرت انتخابت به حدی پایین می آید که نمی توانی خوب را از بد تشخیص بدهی ! گاهی گوز را به شقیقه ربط می دهی ولی هنوز درگیر اثبات ارتباطش هستی !


هیچ گاه توسط دیگران جدی گرفته نمی شوی زیرا ان ها خودشان را هنوز جدی نگرفته اند و همه را به کیش خود می پندارند. یا آن قدر تعریفی می شوی که گوزو از آب در آیی یا آن قدر گوزو که سر از فلک در می آوری ! این مسیر سرنوشت است که آزادانه تو را بر می گزیند برای یک امتحان بزرگ ! امتحانی که در هر صورت تو می توانی خود را برنده آن بدانی حتی اگر باخت در سرنوشت تو باشد . به هر طریقی که بازی کنی بازنده ای مگر دست توانگری تو را به سمت برد پیش ببرد! همانا که آن دست تو را از هر حادثه ناگواری حفظ می کند. در صورتی که  تضمین زندگی بی حادثه را به تو نخواهد داد.


همه در نظر تو خسته به نظر می رسند . تو خستگی ناپذیر باش و به سوی مقصد برو ! در مسیر همه را دریاب و هیچ گاه به جدایی آخر فکر مکن زیرا تقدیر است و هیچ گونه نمی توان آن را تغییر داد . از دیگران توقع نداشته باش حتی اگر آن ها از تو توقع داشته باشند . لبخند بزن حتی اگر همه کائنات تو را به اندوه و عزاداری دعوت کنند.


باید آنگونه که دوس داری زندگی کنی و از بازگوی شیوه زندگی ات برای دیگران ترسی به دل راه مده ! بگذار آن ها فکر کنند تو اشتباه می کنی ! آن ها نمی دانند که سلایق و علایق انسان ها گوناگون است . آن ها شاید از آزادی خود هراس دارند و به خود اعتماد ندارند . شاید آن ها دوست دارند تا ابد تو سری خور و خوار و حقیر باشند ! تو زندگی خودت را بکن و با آنان کاری نداشته باش چون همیشه گفته اند خلایق هر چه لایق 


حرف های خود را از جانب خدا به تو می گویند و توقع دارند که مو به مو به گفته آنان گوش کنی ! بازی و خنده را حرام خدا می دانند بی آنکه بدانند زندگی یک بازی بی پایان است . همدلی و محبت را خلاف شرع می دانند. در آغوش کشیدن معشوقه را محکم ترین دلیل برای حرکت به سمت آتش می دانند اما هیچ نمی دانند که جهل آن ها جاده آتش است و مخالفت آنان با آنچه که خداوند مقرر کرده است هیزم های آتش است.


من در انتظار آن روز می نشینم که به دور از هر گونه ترسی در فرم های مختلف زندگی در مقابل گزینه دین هیچ علامتی را درج نکنم و برای خدای خودم حد و حدودی به نام اسلام و مسیحیت  و ... قائل نباشم و خداوند را بزرگ تر از هر چیزی می دانم!