جزیره ماورایی آقای ماورا

جزیره ماورایی آقای ماورا

بلاگی برای ماورانویسی
جزیره ماورایی آقای ماورا

جزیره ماورایی آقای ماورا

بلاگی برای ماورانویسی

سورس کدهای اقلیدس


به نام خداوند بخشنده و مهربان


« سال مهارت های رفتاری »



هسته هایی شکافته شدند که در پی آن راز هایی از واکنش های زمین فاش شدند. گالیله کشف کرد که زمین گرد است ، نیوتون کشف کرد که زمین جاذبه دارد ، ماوراء کشف کرد که زمین خسته است ولی هیچ گاه کسی کشف نکرد که اقلیدسی که خاطرات دیشب را فراموش کرده است ، چگونه معادلات را با خود سال ها نگهداری می کند ؟!! .

 

 

در عصر پیدایش اقلیدس ( نسخه بتا ) ! مسئولین جزیره از برخی الگوریتم های وجودی اقلیدس پرده برداری کردند. مشخص شد که تمرکز اقلیدس به صورت تک هسته ای است و هنگامی که اقلیدس متمرکز می شود کل پردازنده در اختیارش قرار می گیرد. الگوریتم تمرکز اقلیدس یک الگوریتم انحصاری است ( بدین معنا که تا زمانی که پروسه تمرکز تمام نشود ، پردازنده را تحویل پروسه های دیگر نمی دهد )


ماوراء رهبر جزیره بیش از هر شخص دیگری بر روی اقلیدس قفل کرده است و تمامی ویژگی های او را به چالش می کشد و شاید سوژه ای برای پایان نامه اش باشد. برای این لیدر معظم جزیره بسیار عجیب است که هر گاه به اقلیدس خاطره ای را یاد آورد می شود ، پاسخ « یادم نیست » را از او دریافت می کند.


ماوراء دو فرضیه را برای این امر ارائه کرده است :


1- در حافظه ثانویه اقلیدس فقط اطلاعاتی با نوع integer و float قرار می گیرند و اطلاعات دیگر فقط در حافظه اصلی قرار می گیرند و پس از هر بار ریست شدن ، یا قطع برق درونی اقلیدس ; اطلاعات از بین می روند.


2- داده های عددی ذهن اقلیدس با داده های متنی ذهنش ، نبردی سنگین دارند و به هنگام فراخوان ، مانع از لود آن ها می شوند.


چندی پیش بسیاری از کاربران اقلیدس در مقابل مقر رسمی جزیره جمع شده بودن و اعتراضات خود را بیان کردند. بسیاری از آن ها در موارد زیر با یکدیگر هم عقیده بودند :

  • چرا اقلیدس ، در مقابل کلمه شکر و شیرینی بی ادب می شود ولی هنگام خوردن شیرینی لبخند ملیح می زند ؟
  • چرا اقلیدسی که در هنگام تمرکز نور و صدا را از خود عبور نمی دهد ، با شنیدن کلمات انحرافی ، کلمه استغفرالله را بر زبان می آورد ؟
  • چرا انقدر اقلیدس جایز الخطاست ؟
  • چرا اقلیدس به هنگام عصبانیت ، جعبه سوهان را به این طرف و آن طرف پرتاب می کند ؟

بیل گیتس یکی از کارمندان جزیره در پاسخ به این سوالات گفت : « برای نگهداری داده ها الگوریتمی خاص بر روی ذهن اقلیدس نوشته شده است که حجم آن زیاد است و به همین دلیل داده های متنی در حافظه ای اکسترنال ذخیره شده اند و شما باید کد های درون آن حافظه را به اقلیدس بگویید تا آن خاطره خاص را به یاد آورد »


در محتوای اقلیدس کد ها به گونه ای قرار گرفته شده اند که واقعا درون اقلیدس مشخص نباشد. اقلیدس به ظاهر سیستم ساده ای دارد ولی در درون کاربرد های فراوانی دارد. به عنوان مثال می توان اقلیدس را با سایت سازمان سنجش مقایسه کرد ، ظاهری ساده دارد ولی محتوایی فراوان ...


کاربران اگر نسخه اصلی اقلیدس را با این بهانه تهیه می کنند که وی را یک چهره بدون جنجال می بینند ، به آن ها توصیه می کنیم که از خرید اقلیدس خود داری کنند. اقلیدس شاید ظاهری جنجالی نداشته باشد ، اما باطنی خفن و  جنجالی دارد. همچنین اقلیدس می تواند نکات انحرافی را با سرعت نانو بر ثانیه تشخیص دهد.


کد های CSS درونی اقلیدس به گونه ای است که ظاهر او را در ورژن های مختلفی ارائه می دهد. گاهی بدون مو و ریش و گاه با اندکی مو و ریشی پروفسوری ...



گرچه جزیره نیز مانند گوگل هیچ گاه کلیه الگوریتم های مورد استفاده اش را در اختیار کاربران قرار نمی دهد ...

نظرات 1 + ارسال نظر
اقلیدس چهارشنبه 24 مهر 1392 ساعت 12:13 ق.ظ

درود فراوان.
مدتی بود از این متنها زحمت نکشیده بودی!
سپاسگزارم،
-----------------------------------------------------
البته بعضی از این تحلیلها تا حدود 2 سال پیش درست
بود، ولی الان مدتیه که اولا شدیدا Multi Task
شدم، وضمنا خاطره های دور و نزدیک معمولا یادم
میمونه، البته خداییش بعضی خاطره هایی که تو تعریف میکنی
یاد هیچ کس نمیمونه!
----------------------------------------------------
به لحاظ مایه طنز هم که مثل همیشه عالی بود.
با اون قطع برق و (نور و صدا را از خود عبور نمیدهد) کلی خندیدم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد