جزیره ماورایی آقای ماورا

جزیره ماورایی آقای ماورا

بلاگی برای ماورانویسی
جزیره ماورایی آقای ماورا

جزیره ماورایی آقای ماورا

بلاگی برای ماورانویسی

علم و فرهنگ نزدیک است

به نام خداوند بخشنده و مهربان


« سال مهارت های رفتاری »





لطفا ابتدا متن زیر را بخوانید و سپس در نظر سنجی سمت چپ شرکت کنید.


چند ماه پیش که ساخت کلیپ ماوراء یک دانشجو است 2 را تمام کردم در انتهای آن وعده دادم که سری سوم آن را در شرایطی خواهم ساخت که دانشجوی دانشگاه علم و فرهنگ تهران شده ام . دو ماه بعد نتایج کنکور آمد و من قبول نشده بودم . خودم می دانستم که کنکور را خوب داده ام ، اما قبول نشده بودم. مدتی گذشت و هر بار که به آن کلیپ نگاه می کردم با حسرت آخرش را می دیدم. البته وعده من در آن کلیپ ، قبولی در سال آینده بود ...

 

 

 

 

با اینکه وعده قبولی در سال آینده بود اما ناخداگاه از قبولی در سال آینده هم نامید شده بودم. با خود می گفتم حتی اگر قبول هم شوم پرداخت شهریه آن زیاد است و من نمی توانم تا آن زمان کار کنم چون باید مجددا برای کنکور بخوانم.


یک ماه از اعلام نتایج گذشت و در واپسین روز های ماه مهر ، اتفاقی افتاد که اگر فرآیند ان تکمیل شود ماوراء وعده اش عملی شد. آری کارنامه های کامل آزمون آمد و مشخص شد که رهبر جزیره به رتبه زیر 1000 دست یافته است. رتبه 640 کاردانی به کارشناسی در سهمیه علم و فرهنگ ...


آخرین رتبه قبولی در این دانشگاه رتبه 208 بوده است . یعنی 400 نفر رتبه بهتری از ماوراء داشته اند و قبول نشده اند. همچنین در دانشگاه صدرا تهران نیز 75 نفر از ماوراء جلو تر هستند که قبول نشده اند. 


چند هفته دیگر آغاز تکمیل ظرفیت می باشد. یعنی ماوراء می تواند شانسش را مجددا امتحان کند. اما نکته ای که این میان ماوراء را بسیار امیدوار می کند این است که آن 400 نفری که از او جلو هستند ممکن است مثل ماوراء انتخاب رشته نکرده باشند. آن ها ممکن است بعد از علم و فرهنگ دانشگاه دیگری را زده باشند و در همان جا نیز قبول شده باشند . بنابراین با این درصد هایی که ماوراء زده است باید به انتظار بنشیند تا برای قبول شدن در علم و فرهنگ تهران دو حالت را بررسی نماید:


1- چند نفر از این 400 نفر در دانشگاه قبول شده اند و چند نفر از انهایی که دانشگاهی قبول نشده اند ، قصد شرکت در تکمیل ظرفیت را دارند.


2- دانشگاه علم و فرهنگ برای تکمیل ظرفیت در دو نوبت آبان و بهمن چند نفر دانشجو پذیرش می کند.


نکته : یک ظریب خطری این میان برای ماوراء وجود دارد و آن این است که عده ای باشند که رتبه و در صد بهتری نسبت به ماوراء زده باشند ولی در دور اول انتخاب رشته علم و فرهنگ را انتخاب نکرده باشند ولی این بار هوس کنند که به علم و فرهنگ بیایند. ( البته احتمال این امر ضعیف است و تعداد آن ها به چند نفر هم نمی رسند ، زیرا اگر آنان رتبه خوبی داشته باشند و هر دانشگاهی را غیر از علم و فرهنگ بزنند قطعا قبول هستند و اگر می خواستند همان ابتدا علم و فرهنگ را می زدند. )


با توجه به برآورد های ماوراء شانس قبولی در تکمیل ظرفیت برای او به شرح زیر است:


شانس قبولی در دانشگاه علم و فرهنگ :  62.5 درصد

شانس قبولی در آموزش عالی صدرا : 93 درصد


خب اکنون فرض را بر این می گیریم که ماوراء در دانشگاه قبول شد . اکنون مشکل دوم بر سر راه ماوراست و آن عمل قلبش می باشد. در صورتی که بتواند پدرش را راضی کند که از طریق آموزش و پروش و وزارت علوم پیگیری کند و دستورالعملی یا نامه ای برای آن دانشگاه بگیرد که سهمیه ام را تا سال دیگر حفظ کنند یا از مرخصی استفاده کنیم به دلیل شرایط خاص بیماری ، ان گاه می توان سال دیگر با خیال راحت عازم دانشگاه شد بدون کنکوری جدید و اعصاب خوردی جدید !


برای رزرو جا نیاز به حدود 300 هزار می باشد ...


من برای پدرم دلایل بسیار زیادی دارم که با جدیت تلاش کند تا سهمم امسال حفظ شود :


1- سال دیگر معلوم نیست که باز کنکور را خوب بدم

2- سال دیگر قطعا شهریه ها گران تر خواهد شد

3- اگر تکلیف امسال مشخص شود ، دیگر به جای خواندن برای کنکور حسابی کار می کنم و سعی می کنم شهریه اش را خودم پرداخت کنم.

4- خداییش حیفه ...

5- دیگه امسال راحت می تونم عمل هم بکنم


در نهایت اگر خدایی نکرده امسال نشد ، به قبول شدنم در سال دیگه کاملا امیدوار و مطمئن شدم ...

نظرات 1 + ارسال نظر
دکی شنبه 4 آبان 1392 ساعت 12:29 ق.ظ

فقط اگه یه تعداد خوبی برای تکمیل ظرفیت بگیرن مثلا 20 تا
اون موقع احتمال زیاد قبولی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد